Aktualizacja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon naprawia frustrujące fanów błędy. Zobacz listę zmian w patchu 4.02

Kacper Derwisz
Kacper Derwisz
Zobacz, które z najpopularniejszych błędów zostały wyeliminowane w najnowszej aktualizacji.
Zobacz, które z najpopularniejszych błędów zostały wyeliminowane w najnowszej aktualizacji. CD Projekt RED / materiały promocyjne
„Wiedźmin 3: Dziki Gon” to jedna z najlepiej ocenianych gier, jakie kiedykolwiek powstały. Kilka miesięcy temu polska firma CD Projekt RED wypuściła darmową łatką next-gen, która dostosowała wygląd i rozgrywkę pod konsole obecnej generacji. Jednak patch zepsuł również wiele rzeczy, które frustrowały fanów. Wiele z nich zostało właśnie naprawionych w najnowszej aktualizacji o numerze 4.02. Zobacz listę zmian.

Spis treści

Fenomen gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Saga wiedźmińska autorstwa Andrzeja Sapkowskiego jest znakomita i wiele osób uważa książki za majstersztyki, jednak światowy rozgłos marce przyniosły gry polskiego studia CD Projekt RED. Na szczególne wyróżnienie zasługuje tutaj oczywiście Wiedźmin 3: Dziki Gon, który wygrał wiele prestiżowych nagród i został ogłoszony jedną z najlepszych gier w historii. Jego premiera odbyła się w 2015 roku, a więc już całkiem dawno, jednak wciąż jest to silna pozycja w portfolio „Redów”.

Kilka miesięcy temu pojawiła się długo oczekiwana łatka next-gen do Wiedźmina 3, która sprawiła, że leciwy już tytuł zarówno pod względem wizualnym jak i rozgrywki dostosowany został do współczesnych standardów konsol najnowszej generacji.

Patch 4.02 do Wiedźmina 3

Patch popsuł jednak kilka rzeczy, które wcześniej działały prawidłowo. CD Projekt RED zdaje sobie z tego sprawę i wciąż wspiera swój produkt, tworząc łatki naprawiające problemy. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że usunięty został m.in. błąd powodujący zmiany kolorów ceglanych ścian oraz to, że nareszcie poprawiono płynność działania gry w wersji wydajności na konsolach nowej generacji.

Pełna lista zmian w patchu 4.02:

PC:

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

KONSOLE:

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji:

  • Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
  • Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach:

  • Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
  • Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

Łatka jest już powoli wdrażania i wkrótce będzie dostępna zarówno na konsolach PlayStation i Xbox, jak i na komputerach PC.

Zobacz również:

Strefa Biznesu: Nowa broń w rękach cyberprzestępców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Aktualizacja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon naprawia frustrujące fanów błędy. Zobacz listę zmian w patchu 4.02 - GRA.PL

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na blonie.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie