Poloniada to projekt, którego celem jest zwiększenie możliwości rozwoju polskich miast oraz pogłębienie wzajemnej współpracy regionów, a także ich kontaktów z mediami, sponsorami czy fundacjami.
40 miast w Płocku
Już w ten weekend, 15 i 16 marca, do Płocka przyjadą przedstawiciele kilkudziesięciu polskich samorządów, by przybliżyć uczestnikom ofertę kulturalną swoich regionów. Co możemy skosztować w ich rodzinnych stronach? Co warto zwiedzić? Jak aktywnie spędzić czas? Poloniada to doskonała okazja do tego, by na nowo odkryć blisko 40 polskich miast, od Bałtyku aż po Tatry.
Każde stanowisko będzie kusiło uczestników niepowtarzalną ofertą. W płockiej hali zagoszczą zarówno nadmorskie kurorty, jak i górskie ośrodki turystyczne. Atrakcję specjalną imprezy stanowić będzie olsztyńskie planetarium. Poloniada to Targi zarówno dla samorządowców i szeroko pojętych pracowników mediów, jak i zwykłych turystów czy miłośników wypoczynku w kraju nad Wisłą.
Czytaj również: Audioriver 2014. Ruszył nabór do tegorocznego Fashion Day
Na uczestników czeka ponadto wiele atrakcji towarzyszących. Wśród nich znajdzie się m.in. wystawa zabytkowych samochodów z 20-lecia międzywojennego, a także Jarmark Produktów Regionalnych, na którym będzie okazja skosztować wyjątkowych przysmaków z polskiego stołu.
Na Poloniadzie szczególnie mile widziane będą dzieci. Z myślą o nich przygotowano specjalny projekt Poloniada Kids, czyli strefę, gdzie najmłodsi będą mogli wziąć udział w warsztatach kulinarnych, plastycznych czy tanecznych. Na maluchy czeka też wyjątkowe stoisko, na którym będzie można ulepić naczynia z gliny. Przed halą powstanie także Szkółka Kiteboardingowa.
Samochody, targi smaków, koncerty
Tegorocznej Poloniadzie patronują liczne gwizdy polskiej sceny muzycznej m.in. Mandaryna, Ivan Komarenko oraz Piotr Kupicha z zespołu Feel. Z tej okazji w Płocku zagrają również Stasiek Wielanek i Kapela Warszawska, a także jako gość specjalny – De Mono.
W ramach imprezy, 15 marca odbędzie się także Gala Kogutów, podczas której nagrodzone zostaną najciekawsze kampanie reklamowe, regionalne wydarzenia kulturalne, projekty młodzieżowe oraz hasła promocyjne. Propozycje oceni jury złożone z wybitnych przedstawicieli mediów i postaci ze świata kultury i reklamy.
Ramowy harmonogram Poloniady:
10:00 – Rozpoczęcie Targów Kultury i Promocji Miast i Regionów
10:15 – 16:45
Stoiska Miast – uczestników Targów
Multimedialne prezentacje na temat walorów turystycznych regionów
Przedstawienie projektów realizowanych w danych miastach
Prezentacja głównych wydarzeń kulturalnych
Przedstawienie elementów historii oraz kultury regionów
Degustacje potraw regionalnych
Katalog baz hotelowych
Scena główna
Koncerty zespołów muzycznych
Pokazy tańca nowoczesnego
Występy zespołów ludowych
Poloniada Kids – strefa z atrakcjami dla dzieci
Występy przedszkolaków
Zabawy z animatorami
Nauka tańca z Mandaryną
Teren wokół Orlen Areny
Astrobus
Szkółka kiteboardingowa
Gość specjalny - zespół De Mono
Planetarium
Jarmark Produktów Regionalnych
Wystawa pojazdów z Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach
16:45 - 17:00 – zakończenie Targów
Na Poloniadę zapraszamy już w sobotę i niedzielę 15 i 16 marca od godz. 10.00 do płockiej Orlen Areny.

Gdyńska Arka postawiła się Treflowi Sopot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?